Protocol from Extra Board Meeting 2022-03-07

Protocol Board Meeting 2022-03-03

Here is the full protocol (in Swedish) as well as a translated summary:

Styrelsemöte 2022-03-03.pdf

4.1 Our supplier of bread that is used to make sandwiches in the café have closed down. We are looking into new potential suppliers and solutions

5.1 The board discussed means of marketing toward members that are not ACTIVE within the different sections. It was suggested to move tv-screens, but foremost to be present physically in the green area and talk to students, as courses will be held on campus during period C-D
5.2 The board will look into what is stored in ”the catacombs” and create an updated inventory list that will be updated each semester
5.3 The President suggested to have frequent individual meeting with each board member to get a better grasp over their personal situation as well as well-being. These meetings will occur on a monthly basis
5.4 There is new shelf in Aktivrummet and the sections shall go through the contents of their respective boxes and create an updated inventory list that will be updated each semester
5.5 A committee to discuss the management of out venues during pub-nights was established
5.6 The IT Manager suggested to switch to Microsoft Bookings for booking Foo Bar, but its does not seem to have the option of ”recurring events” which is mandatory for Event Manager.
5.7 The IT Manager informs that the account used for sales in the café and Foo Bar in connected a personal name and not the Union. This needs to be investigated whether its possible to make it an organisational account.
5.8 The board had decided that only board members (including the sections’ boards) shall have access to the corridor that goes between the café and Foo Bar. This is to reduce the amount of unnecessary entering. It was concluded that the amount of people that are part of a board is enough to consider it as availability and an SA-card is always given during events for access.
5.9 The Treasurer informed that we got an invoice for a yearly subscription for an interactive catalogue that is not really used. The Board decided to cancel the subscription if possible as the ”hosting-period” has not yet begun.

6.1 DISK will apply for a non-profit status with Techsoup to use their services
6.2 The documents regarding bookings of Foo Bar need to be examined and updated. A group of board memebers is appointed to do this.
6.3 This point was tabled until the next meeting
6.4 The Merch-committee presented a new design for the keychain. The board decided to order 1000 pieces in accordance with the design.
6.5 The decision of signatory taken during Board Meeting 2022-01-20 was not approved by the bank as it was not clear enough who would be signing individually or in association. The decision was revoked.
6.6 A re-phrased decision item for signatories was presented, with clarification of which board roles will be signing individually or in association.



Old protocols can be found in the tabs DISK > Documents o here

Protokoll från Extrainsatt Styrelsemöte 2022-03-07

Protokoll från Styrelsemöte 2022-03-03

Här kan du hitta protokollet i sin helhet samt en sammanfattning:

Styrelsemöte 2022-03-03.pdf

4.1 Vår leverantör för bröd som används för att sälja smörgåsar i kaféet har stängt ner. Nya möjliga leverantörer och lösningar undersöks.

5.1 Styrelsen diskuterade möjliga sätt att marknadsföra reklam till medlemmar som inte redan är aktiva inom DISKs sektioner. Det föreslogs att flytta tv-skärmar, men framförallt att stå i gröna området och prata fysiskt med studenter då kurser kommer hållas på plats under period C-D.
5.2 Styrelsen behöver se över vad som finns i katakomberna för att skapa en inventarielista som sen ska uppdateras en gång per termin.
5.3 Ordförande föreslog att presidiet bör ha mer frekventa personliga möten med styrelsemedlemmarna för att få bättre koll på deras situation och välmående. Mötena ska ske månadsvis.
5.4 Aktivrummet har fått en ny hylla och sektionerna bör gå igenom vad som finns i lådorna tillhörande respektive sektion. Därefter bör de ordna inventeringslistor som uppdateras varje termin.
5.5 Det bildades en kommitté som ska diskutera hanteringen av våra lokaler i samband med pubar.
5.6 Teknikansvarig föreslog att man kan börja använda Microsoft Bookings för bokningar av Foo Bar, men funktionen att markera evenemang som återkommande verkar inte finnas, vilket är ett måste ansåg eventansvarig.
5.7 Teknikansvarig informerar att kontot för tjänsten DISK använder för försäljning i kaféet och Foo Bar är tecknat på ett personligt namn och inte i kårens namn. Det undersöks om det går att göra en föreningsprofil istället.
5.8 Styrelsen har beslutat att endast ge styrelsemedlemmar tillgång till korridoren som går mellan kaféet och Foo Bar. Detta för att minska spring samt att andelen styrelsemedlemmar bland aktiva medlemmar är så pass hög att man kan be någon släppa in en eller låna ett SA-kort vid event för access.
5.9 Kassör informerar om att vi har fått en faktura för en årsprenumeration av en tjänst i form av en interaktiv katalog som vi inte använder. Styrelsen beslutar att säga upp prenumerationen och kassör ska kolla om det går att avsluta perioden innan den förnyas och DISK blir betalningsskyldiga.

6.1 DISK ska söka ideell föreningsstatus hos Techsoup för att ta del av deras tjänster.
6.2 Dokumenten gällande bokningar av Foo Bar ska ses över och uppdateras. En arbetsgrupp bestående av styrelseedlemmar har utsetts för detta arbete.
6.3 Punkten bordlades till nästa styrelsemöte.
6.4 Merchkommittén har tagit fram ett förslag på design. Styrelsen beslutar att köpa in 1000 st enligt designförslaget.
6.5 Beslutet om tecknande av firma som togs på styrelsemötet 2022-01-20 blev inte godkänt av banken då det inte framgick tydligt nog vilka som tecknade enskilt eller i förening. Beslutet hävdes.
6.6 En ny formulering för firmatecknande presenterades, denna gång med förtydligande av styrelseroller samt vilka som tecknar enskilt eller i förening.

Äldre protokoll finns att hitta i flikarna DISK > Dokument eller här

Protocol from Extra Board Meeting 2022-03-07

Protocol from Board Meeting 2022-02-10

Here is the full protocol (in Swedish) as well as a translated summary:

Styrelsemöte 2022-02-10.pdf

4.1 DISK’s economic auditors attended the meeting to introduce themselves and talk about DISK’s economical situation
5.1 DISK will request funds from SSSRFS for Insparken
5.2 As soon as the Covid-19 virus is no longer classified as a danger to society, DISK KM will reintroduce the drink DISK-O-kulan
5.3 The Communications Manager has created LinkedIn banners that all board members will use on their private accounts for marketing purposes. The sections are responsible to create their own section-specific banners if they want such
5.4 The Access-committee was established to manage questions and inquiries regarding access to Foo Bar
6.1 The Generals for Ratatosk proposed that the tickets reserved for the board shall be subsidized like earlier years
6.2 EKMEK was moved to March 16th to give the board and the sections more time to prepare the documents needed
6.3 The Merch-committee has found a new supplier for the board shirts. The board will order a sample to examine the quality

Old protocols can be found in the tabs DISK > Documents or here

Handlingar till EKMEK2022

På EKMEK går vi årligen igenom budget, vi väljer in en ny valberedning, eventuella stadgeändringar och andra jätteroliga saker! EKMEK är ett jättebra tillfälle för DISKs medlemmar att få insikt i styrelsens arbete och kunna påverka kårens verksamhet.  

För att ha närvaro-, yttrande- och rösträtt på mötet krävs ett medlemskap i DISK. Stödmedlemmar har närvaro- och yttranderätt.  

Handlingar och föredragningslista kan hittas här

Varmt välkomna till Lilla Hörsalen kl 18.00 den 16e mars 2022! 

LAN Schedule for SS22 is here!

ENGLISH BELLOW

Vilket fantastisk upplägg vi har för er denna helg!
Du är välkommen närsomhelst och får delta i hur många evenemang du vill 🙂


Vill du vara med i CS-turneringen? Då anmäler du dig här: https://forms.office.com/r/YjEMidPEY0


Är du fortfarande inte anmäld? Fyll gärna i vår lilla intresseanmälan här: https://forms.office.com/r/aUwqZiHuXC


Vill du jobba LANet och därmed bli AKTIV medlem i SK, med alla fördelar det innebär?
Anmäl dig via denna länk så löser vi det: https://forms.office.com/r/ksLd0BCA9z

Vi ses i Foo!!!

______________________________________________________________________________

What an amazing program we have scheduled for you this weekend!
You can visit us at any time and attend as many events as you want 🙂


Would you like to take part in the CS-tournament? Apply here: https://forms.office.com/r/YjEMidPEY0


Have you signed up to the attendee list? If no, please fill in his form: https://forms.office.com/r/aUwqZiHuXC


Would you like to work during the LAN and therefore become an ACTIVE member of SK, which includes loads of perks?
Apply through this form and we’ll make it happen: https://forms.office.com/r/ksLd0BCA9z

See you in Foo!!!

Platser kvar till Ratatosk 2022!

Trycket till årets bokning var högt och därför har vi maximerat platserna för sittningen. Trots över 160 personer anmälda finns det fortfarande ett antal platser kvar till årets största och roligaste fest. Det utlovas god mat, rolig underhållning samt efterfest med DJ och dans. Detta vill ingen missa! Passa på att anmäla dig och bjud med dina klasskompisar, vänner eller partner. Även personer utanför DISK är varmt välkomna att medverka på firandet och stödmedlemskap i DISK räknas som medlemskap för eventet.
Anmälan: https://forms.office.com/r/hrHqj4Xcen
I dagarna har även bekräftelsemail och betalningsinfo gått ut till alla anmälda. Saknar du mejl så vänligen kontrollera skräpposten eller kontakta Generalerna på ratatosk@disk.su.se 🥳🐿
————————————————————————————————
The ticket demand for Ratatosk has been high and therefore we have maximized the seats for the event. Despite over 160 people registered, there are still a number of places left for this year’s biggest and most exciting party. A night of good food, fun entertainment and an after party with a DJ and dance floor. You do not want to miss this!Take the opportunity to sign up and invite your classmates, friends or partners. Guests who are not members of DISK are also warmly welcome to participate in this celebration.
Registration: https://forms.office.com/r/hrHqj4Xcen
In recent days, confirmation emails and payment information have also been sent out to everyone who has signed up. If you have not received an email, please check the spam folder or contact the Generals at ratatosk@disk.su.se 🥳🐿

Protokoll från Extrainsatt Styrelsemöte 2022-03-07

Protokoll från Styrelsemötet 2022-02-10

Här kan du hitta protokollet i sin helhet samt en sammanfattning:

Styrelsemöte 2022-02-10.pdf

4.1 DISKs ekonomiska revisorer besökte mötet för att introducera sig själva och prata om DISKs nuvarande ekonomiska situation.
5.1 DISK ska söka medel från SSSRFS för Insparken
5.2 När Covid-19 inte längre klassas som en samhällsfarlig sjukdom ska DISK KM återinföra DISK-O-kulan.
5.3 Informationsansvarig har tagit fram LinkedIn banderoller som alla i styrelsen ska ha på sina personliga konton. Sektionerna ansvarar själva för att ta fram sektionsspecifika banderoller om de så önskar.
5.4 Accesskommittén bildades för att hantera frågor och ärenden gällande access till Foo Bar.
6.1 Ratatoskgeneralerna har föreslagit att Styrelsens biljetter ska subventioneras likt tidigare år.
6.2 EKMEK flyttas till 16:e mars för att ge Styrelsen och sektionerna mer tid åt att få iordning alla handlingar.
6.3 Merchkommittén har hittat en ny leverantör av tröjor till styrelsen. Styrelsen kommer beställa in en testtröja för att undersöka kvalitén.

Äldre protokoll finns att hitta i flikarna DISK > Dokument eller här

Summon to Economic Union Meeting 2022

Hello, all dear members! 

This is the official meeting notice for DISKs economic union meeting, EKMEK, which takes place March 16th, 2022. 

At EKMEK, we annually go through our budget, elect a new nomination committee, statute changes and other fun things! EKMEK is a fantastic opportunity for members of DISK to get insight in the board’s work and be able to affect the what the union works for.  

To be granted right of presence, expression, and voting, you need to be a member of DISK. Support members have right of presence and expression.  

Everyone who attends the meeting will get a food coupon that can be used in Foo bar the same evening!
We welcome you to Lilla Hörsalen, 18.00 on March 16th

The agenda (in Swedish) for the meeting can be found here.