Är du intresserad av att sitta som Kassör för Studentkåren DISK under höstterminen 2022? Valberedningen söker nu en grym kandidat som kan förvalta kårens ekonomi under resterande verksamhetsår.

Fyll i formuläret nedan åt dig själv eller den du vill nominera (OBS! Kolla läget med personen du vill nominera först!). Valberedningen kommer sedan kontakta alla som är intresserade av posten inför det extrainsatta årsmötet (som väntas äga rum i början av höstterminen). Alla namn som inte blir aktuella i valberedningens förslag kommer hållas anonyma och det kommer fortfarande gå bra att kandidera själv under mötet.

Vad får man göra som Kassör?
Det är Kassören som har huvudansvaret för att ha koll på DISKs ekonomi. Det innefattar bokföring, betalning av fakturor och budget. Som Kassör kommer du dessutom få chansen att samarbeta med alla våra sektioner, samt DISKs kåradminstratör och kaféansvarig.

Varför ska man söka Kassör?
Det är en roll som kräver en hel del tid, däremot är det en väldigt givande roll som känns meningsfull. Skulle du vara en person som tycker om att engagera dig, vara delaktig av en stor del av vad DISK gör och även lära dig massor om hur en studentkår fungerar bakom kulisserna, är kassör-rollen något för just dig.

Skicka in din ansökan senast 28/8 via formuläret

Vid ytterligare frågor: mejla val@disk.su.se

Mvh,
DISKs valberedning