Är du intresserad av att sitta som Ordförande för Studentkåren DISK under höstterminen 2022?

Valberedningen söker nu en kandidat som vill kliva upp på denna ärofyllda post under resterande verksamhetsår. Fyll i formuläret nedan åt dig själv eller den du vill nominera (OBS! Kolla läget med personen du vill nominera först!). Valberedningen kommer sedan kontakta alla som är intresserade av posten inför det extrainsatta årsmötet (som väntas äga rum i början av höstterminen). Alla namn som inte blir aktuella i valberedningens förslag kommer hållas anonyma och det kommer fortfarande gå bra att kandidera själv under mötet.

Vad får man göra som Ordförande?
Som Ordförande är du ytterst ansvarig för att verksamheten flyter på. Det är en roll där du harett strategiskt ansvar och är representant för studentkåren ut mot andra organisationer på SU, såsom DSV och andra studentföreningar. Du håller även i styrelsemöten och ser till att din styrelse mår bra och har en balanserad arbetsbörda under verksamhetsårets gång.

Varför ska man söka Ordförande?
För att man vill kunna påverka studietiden för det bättre och få gedigen erfarenhet inom projekt- och arbetsledning på köpet. Dessutom får man ett brett kontaktnät inför arbetslivet och inom DISK. Sist men inte minst, för att det är extremt roligt och för att man får umgås med väldigt många kompetenta och fantastiska människor.

Skicka in din ansökan senast 28/8 via formuläret!

Vid ytterligare frågor: mejla val@disk.su.se

Mvh,
DISKs valberedning