Valberedningen är i full gång med att leta kandidater till DISKs styrelse 2022, som ska väljas in nu i december, och i och med detta presenterar vi nu alla roller mer ingående. Är du intresserad av att sitta i DISKs styrelse? Fyll i vårt formulär genom knappen nedan eller maila valberedningen.

Vad får man göra som Vice ordförande?

Rollen som vice ordförande innebär bland annat ett ansvar att säkerställa studentkåren upprätthåller sin studentkårsstatus, studiebevakning och studentrepresentation. Jag stöttar också vår ordförande i dennes plikter och tillsammans driver vi den dagliga verksamheten.

Varför ska man söka Vice ordförande?

Det är en fantastisk erfarenhet, och oerhört roligt att engagera sig! Du kommer bygga upp färdigheter inom samordning, kommunikation och ansvarstagande. Du kommer även utöka ditt kontaktnät och lära känna många härliga personer, samt ha riktigt roligt på vägen!