Valberedningen är i full gång med att leta kandidater till DISKs styrelse 2022, som ska väljas in nu i december, och i och med detta presenterar vi nu alla roller mer ingående. Är du intresserad av att sitta i DISKs styrelse? Fyll i vårt formulär genom knappen nedan eller maila valberedningen.

Vad får man göra som Ordförande?

Som Ordförande är du ytterst ansvarig för att verksamheten flyter på. Det är en roll där du har ett strategiskt ansvar och är representant för studentkåren ut mot andra organisationer på SU, såsom DSV och andra studentföreningar. Du håller även i styrelsemöten och ser till att din styrelse mår bra och har en balanserad arbetsbörda under verksamhetsårets gång.

Varför ska man söka ordförande?

För att man vill kunna påverka studietiden för det bättre och få gedigen erfarenhet inom projekt- och arbetsledning på köpet. Dessutom får man ett brett kontaktnät inför arbetslivet och inom DISK. Sist men inte minst, för att det är extremt roligt (!) och man får umgås med väldigt många kompetenta och fantastiska människor.