Om du älskar barn, och letar efter ett meriterande jobb där du även har flexibla tider, så ska du söka jobb som barnvakt hos myNanny. Det är ett perfekt extrajobb för dig som studerar men känner att du har tid för att tjäna lite extra pengar.

Du blir personligt utvald för att göra skillnad för en familj
När vi blir kontaktade av en familj så tar vi med ett samtal reda på vad de letar efter och exakt vad de behöver hjälp med. Sedan börjar letandet direkt efter den personen som med störst sannolikhet kommer att vara en match. Som nanny blir du alltså matchad med en familj utifrån dina behov och tider, och framför allt på personlighet. På så sätt ökar chansen ni trivs tillsammans, både familj men också du som nanny.

Det finns arbetsplatser för varje position
Om du vill arbeta som nanny så spelar det ingen roll vart du bor, du kan ändå söka jobb hos myNanny eller NannyPoppins. Det finns familjer, och därav behov av barnvakter i hela Sverige, oavsett om du bor i Stockholm, Uppsala, Lund, Malmö, Norrtälje, Borås eller Göteborg.

Ömsesidig trygghet mellan nanny och familj
Största fokus på myNanny är att både familj och nanny ska känna sig trygga med varandra. Vi har förståelse för att det är känsligt för en familj som släppa in en okänd person i sitt hem. På samma sätt ska du som barnvakt känna dig trygg i din roll och känna att du kan hantera alla situationer som kan uppkomma.

För att säkerställa trygghet och tillit så anställs bara personer som verkligen älskar att umgås med barn. När du sedan blir anställd så blir du även certifierad och utbildad som barnvakt, vilket är en också är en bra merit att ha med på CV:t. Som nanny är du alltid försäkrad och får lön enligt kollektivavtal, med RUT-avdrag. Ett annat företag som har samma villkor är NannyPoppins, som också har många jobberbjudanden för dig som vill arbeta som nanny.

Flexibla tider och arbetsuppgifter
Alla familjer har olika scheman och olika preferenser, och behöver därför också hjälp vid olika tillfällen. En del familjer behöver hjälp under dagtid, och andra behöver hjälp under kvälls och nattetid. Många föräldrar behöver hjälp med hämtning och lämning. Men det viktigaste är att du och barnet verkligen trivs och kan ha en riktigt mysig tid ihop.

Du kan behöva hjälpa till med att fixa mellis och laga en lätt middag. Kanske kan du också hjälpa till med lite läxläsning. Eftersom alla familjer har olika upplägg och behov så brukar det inte vara några problem att hitta rätt nanny. Att vara barnvakt är en otroligt viktig och meningsfull uppgift. Du hjälper inte bara föräldrarna att få ihop sin vardag, utan du kan få finnas där för ett barn som vill umgås och spendera tid med dig. Hjälp en familj genom att bli barnvakt hos myNanny eller NannyPoppins redan idag.