Vanliga frågor

Kan jag betala med kort?

Ja, vi tar kort i kårexpeditionen, kaféet och i puben. Vi tar MasterCard, Visa, Maestro, American Express, Diners Club och JCB.

Tar ni extra betalt på kårexpeditionen om jag betalar min terminsavgift kontant hos er?

Nej, vi tar ingen extra avgift för kontantbetalning av terminsavgift.

Jag har tappat bort/inte fått min terminsräkning, kan jag få ett inbetalningskort?

Vi kan tyvärr inte skicka ett nytt inbetalningskort. Du får bli medlem genom den här länken eller besöka vår kårexpedition.

Jag vill ha tillbaka inbetald summa pengar för medlemskapet, går det?

Nej, vi betalar inte tillbaka avgiften för medlemskap. Detta står i våra stadgar som finns under Om DISK > Dokument.

Varför går inte min adressändring igenom direkt?

Vårt register uppdateras gentemot folkbokföringsregistret ca 2 ggr per år därför gör du din adressändring lättast genom att skicka ett mail till kx@disk.su.se glöm då inte att skriva ditt personnr. Du kan också komma och fylla i en adressändringslapp på kårexpeditionen.

Jag har inte fått mitt Studentkort?

Studentkortet skickas till appen ‘Studentkortet’ och dyker upp där inom 48h av din betalning. Vi skickar inte längre ut fysiska kort, för vi vill vänja om vår miljö. Vill du ändå ha ett fysiskt kort kan du ansöka om det på Studentkortet.se. För att se kortet på appen kan det hända att du måste logga in och ut igen. Om det dröjer mer än 48h så titta förbi kårexpeditionen eller skicka ett mail till kx@disk.su.se så hjälper vi dig.

Varför har jag fått ett Studentkort?

Studentkortet är ditt medlemskort i Studentkåren DISK och ett bevis på att du är student och betalat kåravgift. Detta behöver du till exempel för att visa upp att du är student och har rätt till rabatterat kort från SL samt legitimera dig på kåraktiviteter.

Varför har jag inte fått ett mail från Studentkortet?

När du registrerat och betalat ditt medlemskap skickas ett mail ut inom två till tre dagar där du får inloggningsuppgifter och för att kunna logga in på Studentkortets mobil-app. Det händer att detta mail hamnar i skräpposten.

 Varför har jag inte fått en SL-logga på mitt Studentkort?

För att ha rätt till studentrabatt hos SL så måste du ha en studietakt på minst 75% och att det är registrerat hos Stockholms Universitet/DSV innan du blir medlem. Om du ändå inte har fått en SL-logga på ditt studentkort kan du antingen komma till kårexpeditionen eller kontakta oss via e-post på kx@disk.su.se.

Vilka rabatter får jag med Studentkortet?

Studentkortets rabatter finns beskrivna i rabattguiden på deras webbplats, www.studentkortet.se.

Varför är jag parkerad i kön hos SSSB?

Det kan bero på flera saker. Vanligast är att du inte är medlem i DISK eller att du inte är registrerad hos Stockholms Universitet/DSV. Det kan också bero på att du använt olika email-adresser hos oss gentemot SSSB.

Det är upp till dig att se till att du uppfyller dessa punkter, vi kan tyvärr inte hjälpa dig med detta men har du frågor om hur du går till väga svarar vi gärna på dina frågor.

Jag har inte hittat svaret på min fråga?!

Detta innebär att du har en fråga som inte dyker upp så ofta. Hör av dig till oss eller besök studentexpeditionen så ska vi göra vårt bästa för att hitta svaret på din fråga.